Onsdag

Då har halva denna arb-veckan försvunnit då, 1 mars på måndag. Förstår faktiskt inte riktigt vad tiden tar vägen.

Helgen som har vart har jag vart ledig. Vi har gjort absolut inget alls förutom skottat en helvets massa snö. På söndagan va vi ute i ca 3 timmar för att skotta fram bilen. Va faktiskt skönt och vara ute och få gjort lite "kroppsarbete". Dock när allt va klart och vi vart inne en stund ser jag att grannkärringen e ute och skottar fram sin bil som står parkerad brevid min. Till min fasa ser jag att kärringen har lagt en stor hög bakom min bil. Jävlar tänker jag och står på pass i fönstret för att vara beredd och springa ut och säga till henne om hon inte tog bort den. Min tanke blir sann, ser kärringen ta sin skyffel och borste och gå därifrån. På snabbt som fasen med skorna och ut och fråga om hon verkligen hade tänkt lämna högen bakom min bil (den va så stor att det inte hade gått att backa igenom den). Kärringen svara att de inte va hon som hade gjort de. Nähä svara jag att säger att de va ju konstigt för jag va ju nyss ute med min bil och då va den ju inte där. Sen säger hon att de e ju snön som har legat i mellan våra bilar. Jag svara med att den ska la inte va bakom min bil i alla fall. Så de va bara varsågod för henne att ta bort högen. Sen ser jag att de e "psyk" kärringen, Marie blir rädd och låser dörren HAHAHA!!
2 dagar efter kommer hon och ringer på våran dörr och vill ha hjälp med att starta sin bil. No hard feelings så jag hjälper henne :).

I går stereliserade vi lilla Stella. När vi hämtade henne hos veterinären låg hon precis som hon va död med tungan ute och fortfarande jätte groggy av narkosen. Hemma gjorde vi som veterinären sa och la henne i ett mörkt rum med en filt på sig. Men nähä, där ville hon ju inte va för så fort vi lämnade henne kom hon ut vinglandes som värsta fylle gubben och skulle absolut va där vi va. Så de va bara varsågod och ligga med henne i soffan. Senare på kvällen piggnade hon till och blev allt mer till den Stella hon va innan. Och i dag e hon precis som vanligt, min söta lilla bebis :).

Idag har jag jobbat till 15:30. Åkte hem och plockade upp Marie och åkte fram och handlade mat och tog svängen förbi donken. Sen kom Kiina och lämnade Alex och Tuva. Hade dom en stund medans hon va uppe på sitt jobb en sväng. Även Therese kom på fika.

Nu har alla åkt hem och vi ligger i soffan och små tittar på OS. Känner mig rätt så trött så de blir nog sängen rätt så snart. Så man orkar upp för att titta på de första av hockey matchen i morgon bitti innan jobbet. Slutar redan klockan 11 im :).

Må så gott

Kommentarer
Postat av: m a j a n

Det kanske vi kan göra. Ska höra med Anders och kanske fråga mamma om de har lust att passa Kevin en stund då.

2010-02-25 @ 06:16:01
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: Katrin

Det var ju trevligt att du har hittat hit igen ;) Ps. Det blir troligtvis en Chilli! Ses senare!

2010-02-25 @ 09:43:15
Postat av: m a j a n

Ni kan ju komma hit så blir det lättast med Kevin. Anders kan köra hem er sen om det skulle behövas ;)

2010-02-25 @ 12:01:51
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: m a j a n

Då tycker jag att vi säger så. Kan ju höras av på lördag =)

2010-02-26 @ 09:47:58
URL: http://majan.blogg.se/
Postat av: m a j a n

Haha, jag hade god lust men fegade ur ;)

2010-02-26 @ 13:29:32
URL: http://majan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0